לימודי דיגיטל

לימודי AI: מהן האפשרויות והתפקידים בשוק העבודה ב-2024?

האינטרנט נכנס לחיים שלנו בסך הכל לפני 25-30 שנים, אבל היום אף אחד לא יכול אפילו לדמיין איך נראית המציאות בלעדיו. באופן דומה בקרוב לא נוכל להבין איך הסתדרנו בלי AI. הבינה המלאכותית משנה את העולם, ובקצב מהיר מאוד – וגם לכם כדאי להיערך בהתאם. בפרט חשוב ללמוד מהם התפקידים החדשים שנוצרו בשוק העבודה ב-2024, ואיך מגיעים אליהם.

מקדמי אתרים מוכווני AI

אחד התחומים שבהם ה-AI באה לידי ביטוי משמעותי מאוד הוא קידום אתרים. לצד ה-SEO המסורתי היום יש ענף שלם מתנהל בהתאם לשינויים שחוללה הבינה המלאכותית: קידום בגוגל AI.

באופן טבעי זהו תחום שכדאי מאוד ללמוד, והוא מציע משרות רבות. מקדמי אתרים בעזרת AI מספקים מענה לצורך של בעלי עסקים להמשיך למשוך גולשים לאתרים שלהם, גם כשדפי תוצאות החיפוש בגוגל נראים אחרת. בארה"ב ובבריטניה כבר היום תוצאות החיפוש כוללות תשובות שכותבת בינה מלאכותית יוצרת, ורק לאחריהם מופיעים קישורים לאתרים. המונח המקצועי הוא SGE, ראשי תיבות של Search Generative Experience.

כותבי תוכן בעזרת AI

עוד שינוי הוא היכולת הטובה יותר של האלגוריתם של גוגל להבין קונטקסט ולא רק מילים בודדות וביטויים נפרדים. בהתאם נדרש תוכן מעמיק יותר, מדויק יותר, מקיף יותר ועדכני במיוחד. כדי לייצר תוכן כזה, ובזמן קצר ככל האפשר, מומלץ להיעזר בכלי Gen AI (בינה מלאכותית יוצרת). בהתאם זהו עוד תפקיד מבוקש בשוק העבודה של 2024, והוא צפוי להיות כזה גם בשנים הבאות.

פרסום ברשתות חברתיות

גם בעידן ה-AI אנחנו נמשיך לבלות פרקי זמן ארוכים ברשתות חברתיות, גם אלה הקיימות (אינסטגרם, טיקטוק, פייסבוק ועוד) וגם אלה שעוד יצוצו. כל רשת חברתית היא תמיד גם זירה לפעילות עסקית, ולכן עוד תפקיד בשוק העבודה, בהווה ובעתיד הנראה לעין, הוא מומחי פרסום ברשתות חברתיות. 

גם את אופן מילוי התפקיד הזה אפשר לשדרג, ובמידה ניכרת, בעזרת כלים מבוססי בינה מלאכותית. למשל, כלים שמייצרים דימויים גרפיים, תמונות ואפילו וידאו ברמה גבוהה על בסיס הנחיות בשפה טבעית. מי שילמד לכתוב פרומפטים מדויקים ואפקטיביים לכלים כמו מידג'רני, Leonardo AI, סונו, Luma AI ויש עוד רבים וטובים, יידע לייצר תכנים בולטים ומרשימים לרשתות חברתיות, וכך להוביל קמפיינים מוצלחים במיוחד.

מומחי חוויית משתמש

השינויים בגוגל, ובעצם במרחב הדיגיטלי כולו, מדגישים את החשיבות העצומה של חוויית משתמש (UX) אופטימלית. גם בתפקיד הזה ה-AI רלוונטית: בינה מלאכותית מסייעת לשפר את החוויה של הגולשים והגולשות באמצעות התאמת תוכן למאפיינים האישיים של כל אדם, השבחת האינטראקציה בין המשתמש לבין האתר, הצגת מידע שהגולש זקוק לו בזמן אמת, ועוד. 

תפקידי AI – לייצר את הדור הבא של הבינה המלאכותית

המכנה המשותף לכל התפקידים הנ"ל הוא ניצול כלי AI לטובת שיפור הביצועים, כמובן לאחר לימודים מתאימים שמקנים את היכולות החדשות הנדרשות.

בנוסף, יש גם תפקידם שהמהות שלהם היא לבסס עוד יותר את ה-AI ולשדרג את היכולות של הבינה המלאכותית. התפקידים הבולטים הם מפתחי בינה מלאכותית (AI Developer), חוקרי בינה מלאכותית (AI Researcher), מדעני נתונים (Data Scientist) ומומחים בעיבוד שפה טבעית (NLP Specialist).

מאמר נכתב ע"י חברת לינקשייק – קידום אתרים בגוגל 

תמונה של לימודי דיגיטל
לימודי דיגיטל

בלוג לימודי הדיגיטל והיזמות הגדול בישראל!

שתפ/י את הפוסט!
פייסבוק
ווצאפ